Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Forum poświęcone wszelakim komputerom. PC, Atari, Amiga, Apple. Komputery stare jak i nowe. Unikatowe jak i bardziej powszechne.
Stjepan666
Posty: 6
Rejestracja: 07 cze 2021, 17:24

Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Post autor: Stjepan666 » 08 cze 2021, 10:49

Witam wszystkich, jestem tu nowy i przychodzę od razu z problemem, a mianowicie mam taką fajną retro maszynkę:

Pentium 166MMX
128 MB RAM SIMM
Ati Rage 2C 4MB PCI
Voodoo 2 12MB PCI
Sound Blaster AVE64
Quantum Bigfoot 5,25' 2,5GB HDD
CD Rom LGx52
Obudowa AT

Problem jest taki, mam tam zainstalowany Windows 98SE SP3, wszystko niby działa, sterowniki do Voodoo 2 zainstalowane ze strony 3Dfx.it system Voodoo 2 widzi, ale gry nie widzą, w czym jest problem?

Awatar użytkownika
Piteusz
Site Admin
Posty: 992
Rejestracja: 28 mar 2018, 02:12
Lokalizacja: /home/piteusz/
Kontakt:

Re: Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Post autor: Piteusz » 08 cze 2021, 13:54

Odpalanie gier przez Voodoo nie jest zwykle takie proste. Każda gra inaczej się odpala - jedne wykrywają, do innych trzeba dupnąć specjalny patch.

Jakie gry próbujesz odpalić?

Stjepan666
Posty: 6
Rejestracja: 07 cze 2021, 17:24

Re: Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Post autor: Stjepan666 » 08 cze 2021, 14:16

Próbowałem GLQuake, Unreal 1 narazie, gry nie widzą tego Vooodoo 2, kurczę a ten sprzęt kupowałem razem ojcem dawno temu za 400zł pamiętam do dziś. Może jakieś inne sterowniki? Directx bodajże jest 7.0.

Awatar użytkownika
Piteusz
Site Admin
Posty: 992
Rejestracja: 28 mar 2018, 02:12
Lokalizacja: /home/piteusz/
Kontakt:

Re: Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Post autor: Piteusz » 08 cze 2021, 21:05

Stjepan666 pisze:
08 cze 2021, 14:16
Próbowałem GLQuake, Unreal 1 narazie, gry nie widzą tego Vooodoo 2, kurczę a ten sprzęt kupowałem razem ojcem dawno temu za 400zł pamiętam do dziś. Może jakieś inne sterowniki? Directx bodajże jest 7.0.
Już śpieszę z tłumaczeniem. To są właśnie te gry, które wymagają specjalnego patcha. Pod Quake zalecam użyć MiniGL: http://falconfly.3dfx.pl/downloads/minigl147.zip

Natomiast do Unreala trzeba zrobić pewien trik - przenieś lub skasuj z folderu System "unreal.ini" - przed startem, gra zapyta się Ciebie, czy użyć akceleratora Voodoo. Jakby co, działałem na tych driverach: https://piteusz.ovh/files/windows/9x-nt ... -30202.zip

Stjepan666
Posty: 6
Rejestracja: 07 cze 2021, 17:24

Re: Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Post autor: Stjepan666 » 09 cze 2021, 12:46

Się spróbuje dzięki. Aha jeszcze jedna rzecz jak pod W98SE odpalić USB, by pendrajwy wykrywało?

Awatar użytkownika
xp234
Posty: 615
Rejestracja: 31 mar 2018, 15:23
Lokalizacja: error 404 - lokalizacji nie znaleziono
Kontakt:

Re: Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Post autor: xp234 » 09 cze 2021, 13:46

Stjepan666 pisze:
09 cze 2021, 12:46
Się spróbuje dzięki. Aha jeszcze jedna rzecz jak pod W98SE odpalić USB, by pendrajwy wykrywało?
Zainstaluj ten sterownik http://xp234.ugu.pl/pliki/98usbdrv.exe i powinno działać (testowałem go kilka razy i za każdym razem działał).
Main #1: HP 15 bs000nw, N3060, 8GB, SSD 480GB, Win10 21H1
Main #2: Asus T100TA, Z3775, 2GB, 32GB eMMC + SSD 120GB, Win8.1
Other: Eee PC 1001PQ, Compaq N400c, Thinkpad R60, Toshiba 500CS
http://xp234.ugu.pl

Stjepan666
Posty: 6
Rejestracja: 07 cze 2021, 17:24

Re: Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Post autor: Stjepan666 » 09 cze 2021, 19:02

xp234 pisze:
09 cze 2021, 13:46
Stjepan666 pisze:
09 cze 2021, 12:46
Się spróbuje dzięki. Aha jeszcze jedna rzecz jak pod W98SE odpalić USB, by pendrajwy wykrywało?
Zainstaluj ten sterownik http://xp234.ugu.pl/pliki/98usbdrv.exe i powinno działać (testowałem go kilka razy i za każdym razem działał).
Dzięki w weekend się będę bawił.

sofix111
Posty: 66
Rejestracja: 07 sty 2021, 22:10

Re: Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Post autor: sofix111 » 10 cze 2021, 18:07

Przypomniał mi się mój 166 mmx , nawet jeszcze działa, co prawda nie mam Voodoo , tylko Matrox millenium i takie pytanie w co na tym można pograć ??? Co do USB to mam na nim adapter na PCI i 98SE go sam wykrywa i instaluje a do obsługi pendrive instaluje nieoficjalny sp 2.1b ...więc w wersji 3.0 tym bardziej powinien działać .W moim przypadku do pełni szczęścia zostały tylko sterowniki optisound 16 na ISA , całe lata walały sie na dysku ale któregoś razu korporacyjny antywirus mi narobił dużych szkód i cos nie moge tego Opti ogarnąć...

Awatar użytkownika
CycuPL
Posty: 410
Rejestracja: 27 kwie 2019, 00:33
Lokalizacja: Anywhere City

Re: Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Post autor: CycuPL » 19 cze 2021, 16:13

sofix111 pisze:
10 cze 2021, 18:07
W moim przypadku do pełni szczęścia zostały tylko sterowniki optisound 16 na ISA , całe lata walały sie na dysku ale któregoś razu korporacyjny antywirus mi narobił dużych szkód i cos nie moge tego Opti ogarnąć...
http://files.mpoli.fi/hardware/SOUND/OTHER/
Jakieś sterowniki do OPTi tutaj widać.
Obrazek
Obrazek

sofix111
Posty: 66
Rejestracja: 07 sty 2021, 22:10

Re: Projekt Pentium 166MMX + Voodoo 2

Post autor: sofix111 » 22 cze 2021, 23:33

Dzięki za namiar jutro mam luźniejszy dzionek więc posprawdzam czy coś z tej stronki podpasuje , natomiast próbowałem tego Opti podmienić na coś innego na ISA czyli w moim przypadku ESS , niestety budowa tej karty a konkretnie port joysticka (metalowa podkładka mocowania do śledzia powoduje zwarcie na pinach płyty głównej - nic tylko gratulować konstruktorom płyty .Zastanawiam się jeszcze nad SB Vibra 16 bo z alternatywy mam tylko cos więcej z muzyki na PCI a tym sprzęcie raczej nie ma to sensu .Chyba.

ODPOWIEDZ