Stary Komputer Forum

O moim zajęciu - czyli jak powstają artykuły na Archiwum PTK i jak stworzyć własne Archiwum

ODPOWIEDZ   Strona 1 z 1  [ Posty: 1 ]
Autor Wiadomość
Piotr86PL
Tytuł: O moim zajęciu - czyli jak powstają artykuły na Archiwum PTK i jak stworzyć własne Archiwum
: 26 lis 2020, 21:59
Awatar użytkownika
Offline
 
Posty: 25
Rejestracja: 20 wrz 2020, 18:17
Lokalizacja: SYS:
 
Dzień dobry

Kiedy zwykle pisze artykuły, które są jedynie przedstawieniem jakiejś ciekawostki (no może ten o Linnecie nie) tak dzisiaj chciałbym opowiedzieć wam jak ja tworzę dokumenty na swoją stronę internetową czyli piotr180.webd.pro. Nie będę się skupiał na wyborze motywu przewodniego naszego serwisu. Zakładam że już coś masz. Tak więc - Zaczynajmy!

Pomysł
Musisz mieć jakiś pomysł, co chcesz opisać, jak ma wyglądać i jak widzisz sobie ten dokument. Na przykład. Ja rozpisałem sobie co ma być na mojej stronie i powoli to wdrażam. Jednym z rzeczy które są w tworzeniu to opis modemów i routerów. Miałem już pomysł. No to teraz jak to ma wyglądać. Chciałem by taki artykuł był czytelny i zawierał wszystko co jest najważniejsze. To prowadzi nas do trzeciego pytania czyli jak widzimy ten artykuł. Sposób przedstawienia informacji jest bardzo ważny. Jeżeli wszystko było by kupą tekstu, nawet z obrazkami, to było by nudne. Ja na przykład obrałem taki schemat. Pierwsze co widzi odwiedzający to zdjęcie urządzenia i takie najważniejsze podsumowanie - nazwa, producent, przeznaczenie, obsługiwane protokoły itd. Następnie jest długi opis na temat urządzenia. Jego historia, funkcje, parametry, jak się zmieniał. Kolejna sekcja to przedstawienie panelu administracyjnego urządzenia. Pozwala to na zapoznanie się ze wszystkimi opcjami. Ostatnia sekcja jest podsumowująca - co obecnie się dzieje z modemem i skrócony opis drugiej sekcji. Dodatkowo punktuje plusy i minusy. Taki podział sekcji pozwala na wyodrębnie najważniejszych rzeczy i zwiększa czytelność tekstu. Tak więc jeżeli np opisujemy Sony Ericssona to można podzielić stronę na sekcje takie jak: Zapoznanie, Opis urządzenia, Podzespoły, Historia itd. Naprawdę opcji jest wiele. Uwaga powtarzam. Co chcesz opisać, jak ten opis ma wyglądać oraz jak widzisz ten artykuł od strony wizualnej.

Źródło
Jeżeli temat twojego artykułu jest aktualny, to masz łatwo. Zapewne dużo będzie o tym w internecie. Poprostu wejdź i pisz. Nie kopiuj. Inspiruj się. Czytaj. Przeredagowywuj. Pisz tak jakbyś to chciał przekazać.
Problem pojawia się jak chcesz coś wskrzesić. Tak jak ja chciałem wskrzesić modemy i te tematy. Wtedy musisz mocno buszować po Internecie. Patrz na fora w różnych językach. Kiedy link jest martwy to wrzuć go do Web Archive, może coś wypluje. Ja potrzebne informacje brałem właśnie z zarchiwizowanych stron Orange, Telekomunikacji Polskiej oraz poszczególnych producentów sprzętów. Miałem i po 50 kart, wiele PDFów. Ale pisałem. Na tyle na ile mogłem. Szukaj więc po serwisach informacyjnych, Wikipedii, Web Archive, Forach. Pytaj. Pytaj dużo ludzi którzy znają się na temacie. Szukaj.

Redaguj
Nie pisz wszystkiego od A do Z. Nie kopiuj. Bierz z różnych źródeł i redaguj to co chcesz napisać. Trochę z tąd, trochę z tamtąd. Łącz fakty. Myśl. Nie wiesz czegoś? Domyśl się i sprawdź to. Ja naprawdę długo myślałem nad moimi artykułami. Moje źródła to tylko cenniki, regulaminy i inne strony sprzedażowe. Reszta z głowy, reszta z doświadczeń. Piszesz bądź co bądź o czymś co znasz.

Czytaj
Czytaj to co napisałeś. Poprawiaj. Ulepszaj. Wracaj w miarę zdobywania umiejętności. Mój pierwszy artykuł był kiepski. Napisałem go na początku maja. Pod koniec maja przeredagowałem go. Czytaj też inne dzieła i inne artykuły. Inspiruj się. Czytanie dużo pomaga. Wczuj się w rolę czytelnika i sprawdź czy to co napisałeś cię zainteresuje.

Nie zniechęcaj się
Może nie pójść dobrze. Wszystko będzie się psuć. Może ci się nie będzie chcieć. Ale. Nie. Zniechęcaj. Siebie. Nie daj by lenistwo tobą zawładnęło. Nikt nie powiedział że będzie prosto. Nie chce ci się dzisiaj pisać. Napisz jutro. Jeżeli czujesz że zbyt bardzo cię to nudzi, ale chcesz pisać, to spróbuj znaleźć jakiś cel w tym, który będziesz chcieć zrealizować. Ja na przykład mam problem z zaczynaniem. Ale jak już zacznę to muszę skończyć. Znalazłem sobie cel który pomaga mi zacząć - jest to chęć niesienia wiedzy innym. Chęć zachowania tego o czym tworzę.

Koniec
Twórz. Zacznij. Obmyśl. Realizuj. Kiedy sobie wszystko przygotujesz wcześniej to nie będzie problemu z realizacją twojego pomysłu. Nie zniechęcaj się, a ucz się przed to co tworzysz. Kiedy nie masz weny to poczekaj. Coś ci przyjdzie. Ja dla przykładu nie pisze ciągle. Między majem a listopadem powstało może z 5 artykułów. Kiedy w maju zrobiłem ich z 30.

I to było by na tyle w tym poście. Przepraszam że nudno i że bez obrazków. Ale chciałem to przekazać innym, bo może ktoś potrzebuje tego. Obiecuje jednak że niedługo wrzucę coś szczególnego. I nie będzie nudno.

Do zobaczenia.


Na górę
Wyświetl profil Cytuj
Wyświetl: Sortuj wg: Kierunek:
ODPOWIEDZ   Strona 1 z 1  [ Posty: 1 ]
Wróć do „Offtopic”
Przejdź do:
cron