Problem z AC'97(?) w Dell Latitude D610
: 16 lip 2020, 22:13
Próbuję szukać idealnego Latitude'a do starych rzeczy. Mój wysłużony D630 wymagałby remontu, a C610 jest dość... delikatny. TouchPad, TrackPoint i zawiasy padły od samego patrzenia na nie, a laptop nigdy nie był używany poza stacją (wszystko w środku de facto jest nowe) XD
Do rzeczy. Zakupiłem ostatnio Latitude D610 (w stanie NOS) i z sentymentu, i by zastąpić dwa powyższe laptopy. Mam jednak dziwny problem.
W niektórych grach takich jak Mobil1 Rally Championship czy Adventure Pinball pojawia się problem z buforem(?) dźwięku. Jeśli Rally odpalony jest standardowo to pojawiają się okropne input lagi (identyczny problem miałem na C610, ale tylko na Win2000). Z kolei w trybie zgodności z Win98/Me wszystko jest ok, ale im dłużej się gra, tym bardziej efekty dźwiękowe nie nadążają za obrazem/są ucinane. W Pinballu dźwięk "chrupie" i jest zniekształcony, następnie zupełna cisza, a co jakiś czas wraca "chrupiący" dźwięk.
Oba przypadki leczy wyłączenie przyspieszenia karty dźwiękowej w Windowsie, ale wtedy ogólna wydajność spada i zużycie procesora idzie w kosmos.
Nie mogę nigdzie znaleźć innego sterownika (nawet w Windows Update).
Próbowałem reinstalować sterowniki od audio, karty graficznej oraz DirectX.
Nie sprawdzałem czy problem występuje na Win2000 lub 7, bo nie mam innego dysku IDE 2,5", a codzienny format mnie nie bawi.
Spotkał się ktoś kiedyś z podobnym problemem? Może Piteusz mnie oświeci, bo wiem, że ma C600, D610 i D631.
Załączę jeszcze konfigurację, bo może coś podpowie:
CPU: Pentium M 740 1,73 GHz
RAM: 2 GB DDR2 (max ile obsługuje ta płyta; sprawdzany Memtestem86+)
grafika: Intel GMA 900
audio: Sigmatel STAC 975X
OS: Windows XP Pro SP3 ze wszystkimi aktualizacjami
PS Sigmatela walić prądem. Ich sterowniki całkowicie rujnują całkiem dobre układy audio.
Do rzeczy. Zakupiłem ostatnio Latitude D610 (w stanie NOS) i z sentymentu, i by zastąpić dwa powyższe laptopy. Mam jednak dziwny problem.
W niektórych grach takich jak Mobil1 Rally Championship czy Adventure Pinball pojawia się problem z buforem(?) dźwięku. Jeśli Rally odpalony jest standardowo to pojawiają się okropne input lagi (identyczny problem miałem na C610, ale tylko na Win2000). Z kolei w trybie zgodności z Win98/Me wszystko jest ok, ale im dłużej się gra, tym bardziej efekty dźwiękowe nie nadążają za obrazem/są ucinane. W Pinballu dźwięk "chrupie" i jest zniekształcony, następnie zupełna cisza, a co jakiś czas wraca "chrupiący" dźwięk.
Oba przypadki leczy wyłączenie przyspieszenia karty dźwiękowej w Windowsie, ale wtedy ogólna wydajność spada i zużycie procesora idzie w kosmos.
Nie mogę nigdzie znaleźć innego sterownika (nawet w Windows Update).
Próbowałem reinstalować sterowniki od audio, karty graficznej oraz DirectX.
Nie sprawdzałem czy problem występuje na Win2000 lub 7, bo nie mam innego dysku IDE 2,5", a codzienny format mnie nie bawi.
Spotkał się ktoś kiedyś z podobnym problemem? Może Piteusz mnie oświeci, bo wiem, że ma C600, D610 i D631.
Załączę jeszcze konfigurację, bo może coś podpowie:
CPU: Pentium M 740 1,73 GHz
RAM: 2 GB DDR2 (max ile obsługuje ta płyta; sprawdzany Memtestem86+)
grafika: Intel GMA 900
audio: Sigmatel STAC 975X
OS: Windows XP Pro SP3 ze wszystkimi aktualizacjami
PS Sigmatela walić prądem. Ich sterowniki całkowicie rujnują całkiem dobre układy audio.