Filmy z reklamami w środku są zrozumiałe, ponieważ sam Youtube z wyświetleń płaci nie dużo a taki sponsoring jest od górnie zazwyczaj opłacony. Nie wiem jak wygląda umowa na sposób przedstawienia reklamy, ale przy wolnej ręce bym prawdopodobnie spróbował to zintegrować w film aniżeli robić osobny segment (na przykład Raid Shadow Legends albo inne LetyShops, jak na przykład ktoś robi recenzje laptopa czy innego telefonu to mógłby sprytnie zintegrować reklamę w to urządzenie (np odpala tego Raida na tym sprzęcie i omawia ten segment sponsorowany).
Inną akceptowalną formą jest zrobienie linii czasowej i zaznaczenie gdzie jest klip sponsorowany ale wtedy raczej sponsor już więcej nie będzie chciał z takim youtuberem współpracować bo ludzie to pomijają z łatwością.
Najlepiej wypadają chyba reklamy na końcu wideo, ponieważ są bezinwazyjne i jeśli nas zainteresują to obejrzymy a jak nie to przełączymy.
Źle wypadają materiały w pełni sponsorowane, poneiważ wtedy recenzja jest na 200% podszykowana pod to by sprzedać produkt i nawet u dość rzetelnych twórców zdarzają się
potknięcia.
- arhn.GIF (28.04 KiB) Przejrzano 9726 razy
Inne rzeczy, które lubię u Youtuberów to trzymanie się danej formuły kanału. Wracając do powyższego przykładu - arhn.eu, głównie ogląda się dla wideorecenzji gier i sprzętu do nich. Czasami zrobią jakiś inny materiał nie skupiający się stricte na tej dziedzinie, ale po samych wyświetleniach widać, że to nie dlatego większość osób subskrybuje ich kanał.
SMOOREZ zajmuje się tanimi podróbkami i innymi kuriozalnymi elektronikami z Chin i wątpię by ktoś u niego chciał obejrzeć np. recenzje nowego MacBooka.
Ciekawym kanałem jednak jest JerryRigEverything, który początkowo robił filmy o wytrzymałości i serwisie telefonów po czym stopniowo zaczął od tego odchodzić na rzecz innych projektów (głównie promowanie urządzeń i systemów bazujących na energii odnawialnej). Przypuszczam, że przyjęło się to przez to, że robi te materiały w sposób dość łatwy do ugryzienia a i też nie robił tego przeskoku natychmiastowo. Na jego korzyść jest też to, że robi te materiały w czasach gdzie energia odnawialna jest na ustach wielu osób i w filmach podejmuje tematy pokroju emisji spalin między zwykłym spalinowym a autem na baterie, uwzględniając emisje przy produkcji jak i przy eksploatacji (dla zainteresowanych produkcja auta spalinowego wytwarza mniej smrodu niż elektryka ale sam elektryk później nie wydziela tyle co spalinowy przez lata, aczkolwiek trzeba też uwzględnić czas pracy baterii (większość elektryków powyżej 10 lat ledwo wyrabia połowę dystansu, który robił, gdzie 40-letni silnik spalinowy nadal wyrabia normę. Oba rozwiązania nie są idealne dla planety i obecnie chyba najlepiej wypadłaby migracja na silniki wodorowe, aczkolwiek wtedy sprzedaż aut by mocno spadła bo taki elektryk jest idealny dla producentów aut, ponieważ właściwie eliminuje to rynek
wtórny).
Wracając jeszcze do pierwszego punktu z reklamami i Jerrego, jego filmy to idealny przykład na dobrą integrację klipu sponsorowanego w materiał i sprawia, że jest się zainteresowanym, mimo, że raczej się tego nie kupi bo jest za drogie lub po prostu niedostepne :G
Kanałowi też pomaga systematycznośc, bo wtedy algorytm bardziej promuje filmy ale nie jest to zbyt dobre do jakości filmów, szczególnie jeśli produkujemy samodzielnie. Optymalny okres wysyłania filmów według mnie, by algorytm jako tako podtrzymywał to jeden film w ciągu półtora tygodnia.